söndag 21 oktober 2012

Första Wåffelcrossen är körd!


Vi hade redan i början på veckan en föraning om att det skulle komma rätt mycket cyklister till dagens Wåffelcross, men att vi skulle upp och snudda på 40 personer redan på första Söndagen var bättre än vi trott, att det dessutom dök upp ett liknande antal supporters med koskällor och visselpipor höjde stämningen ytterligare. Folk norr om Stockholm, Mariestad, Hjo och ett helt gäng från Värnamo anslöt idag till Jönköping!! Till nästa Söndag tror jag minsann att publikplatsen DevilsCrest får utökas en smula för att rymma mer folk. Vädret kunde inte blivit bättre med sina drygt 10+ och uppehåll. Blött och lerigt i marken gjorde några av kurvorna på gräset kluriga och man fick passa sig för att inte fästet skulle försvinna. 

Redan på första varvet stöp Eksjö Micke i gräset efter att framförvarande bytte spår, jag hann med minsta möjliga marginal styra undan för att inte köra över både Micke och hojen, men eftersom Micke är är snabb kille lät han inte vurpan hindra honom nämnvärt utan redan på varv 4 var han ikapp igen för att stressa sönder mig.

Jag hoppas att alla har haft en lika rolig förmiddag som jag idag och vi siktar nu på nästa Wåffla som är redan på Söndag. 
Med ett så pass stort startfält som dagen erbjöd ställs högre krav på banan, starten idag var en begränsande faktor och den kommer vi titta på till nästa tillfälle då jag hoppas vi kan vara drygt 40st, eller vågar man till och med hoppas på 50personer?!
En annan sak var att det var några punkteringar idag, irriterande för dom som drabbas och tråkigt att behöva avbryta en träning så. Förra tillfället var det inga mig veterligen som punkade och även här kommer det kollas om det finns en röd tråd så som genomslag över en och samma kant osv.
I vanlig ordning kommer det på Team ÖsterCykel bloggen dyka upp länkar till massor av bilder samt resultat från dagen.
Vill avsluta med ett JÄTTE tack till alla deltagare och supportrar runt banan!
//Victor