måndag 5 september 2011

Adam köpte. Blev såld.

Ikväll lyfter vi in ett härligt blogginlägg producerat av skidåkarcrossaren Adam Steen. Känn på den här som inspiration:


"Har just varit ut på min premiärtur med cykelcrossen. I perfekt väder så körde jag det roligaste passet på jag vet inte hur länge! Jag har glömt bort hur jävla skoj det är med cykelcross alltså! Tack så in i helvete Oscar för att jag fick köpa denna mäktiga cykel!

Jag åkte från Skuggarvet, till Lugnet, åkte de handbyggda stigarna som "alla" pratar om, ner till skidstadion för ett varv på förra årets cykelcrossbana, upp till hoppbackarna och avslutningsvis över Jungfruberget hem. 

Jag åkte och log passet igenom trots spöregn, mörker och att jag var pissblöt!! Alla som cyklar och som inte testat en cykelcross; gör det inte. Du kommer bli cirka 15 000 kronor fattigare när du beställer en samma dag som du testat!"


Läs mer av fjolårets skrällcrossare i Superklassen på hans blogg: www.adamsteen.se